Uau. Review: The Vampire Diaries Sezonul 4 Episodul 1 Doar, UAU!! Tocmai am terminat sa vad primul episod din noul si super asteptatul sezon The Vampire Diaries, si dupa cum ma asteptam. A fost epic!!! Exact cum credeam, dupa ce obisnuita “recapitulare” are loc inaintea fiecarui episod, apare scena in care Elena (Nina Dobrev) e in pat, asteptata de Damon (Ian Somerhalder) si Stefan (Paul Weasly) sa se treazasca. Of course ca atunci cand se trezeste habar n-are ce s-a intamplat, iar protagonistii nostri, cu niste fete de doliu, ii povestesc tragica intamplare de “noaptea trecuta” (au trecut patru luni, dar hey, cine mai tine cont?). Si dupa cum bine ne asteptam, noii noastre aproape-vampirite, nu ii place deloc situatia.

Totul incepe sa se schimbe, sunete, culori, emotii. Pana si licaritul becurilor ii deranjeaza auzul acum super fin. Pana la urma decizia pe care o ia este sa incerce sa reverseze procesul “vampirizator” si sa se intoarca la viata ei de umana fragila mereu gata de a fi salvata, iar pentru aceasta operatie este absolut necesar ajutorul lui Bonnie (Katerina Graham).

Vorbind de Bonnie urmeaza scena in care ne este confirmat ca iubitul nostru Klaus este in corpul lui Tyler, si aparent e foarte dornic de asi recupera corpul, insa din pacate, ea trebuie sa isi pastreze din energiile sale vrajitoresti pentru a o ajuta pe prietena ei in ananghie.

Dar cu Klaus nu te pui! Este atat de dornic sa revina in propria piele incat o ameninta pe vrajitoarea noastra cu nimic mai putin decat decesul (nu e prea greu sa ne dam seama ca a-l enerva pe Klaus inseamna sa semnezi contract cu moartea), dar este convins de Bonnie sa mai astepte, intrucat salvarea Elenei de la vampirizare, ar insemna mai multi hibrizi pentru Klaus! Yeeey!! Intre timp se intampla ceva de a dreptul tragic. Apare in peisaj un nou personaj, preotul Young, jucat de Michael Reilly Burke, care se pare ca a preluat controlul asupra orasului si rolul de lider in consiliu, nu doar ca o concediaza “subtil” pe doctorita Meredith Fell (Torrey deVitto) spunand ca el “nu are, cum au alte familli fondatoare, un conflict de interese”, dar le concediaza pe primarul Carol Lockwood (Susan Walters) si pe seriful Forbes (Marguerite MacIntvre), si pe deasupra rapeste pe Caroline (Candice Accola), Rebekah (Claire Holt), Stefan si chiar si pe Elena.

Aparent Mystic Falls este acum sub comanda lui. Pana la rapirea Elenei si a lui Stefan totusi observam ca adolescenta noastra favorita are un tumultuos conflict emotional. Sentimentele ei o cam iau razna atunci cand Stefan aduce in discutie problema “L-am salvat pe Matt si te-am lasat pe tine sa mori” plangandu-se ca acum, datorita lui, Elena va fi nevoita sa faca iarasi o alegere: fie sa se hraneasca cu sange sau sa moara, ea raspunzandu-i ca se vor gandi la acea problema cand vor “traversa acel pod”.Cam ironic, avand in vedere ca toate momentele “top tragedie” s-au intamplat pe un pod (moartea parintilor Elenei, Stefan aproape a ucis-o cu masina si acum moartea ei), si din acest motiv Elena explodeaza intr-o criza de ras, care apoi deviaza intr-una de plans. Aaa… speram sa fie datorita emotiilor accentuate, altfel am asista la un caz de schizofrenie!

Dupa toata nebunia asta, a ajuns unul din momentele pe care le-am asteptat toata vara: momentul in care Elena isi aminteste momentele pe care Damon le-a sters din mintea ei, insa trebuie sa spun ca a fost dezamagitoare scena. Nu inteleg care sunt sentimentele ei fata de chestia asta, sau cel putin gandurile, sau opinia ei. Adica chiar atat de indiferent a fost faptul ca i-a zis ca o iubeste? Ma asteptam macar sa aiba o discutie mai lunga pe aceasta tema cu el sau nu stiu, sa puna la indoiala sentimentele ei pentru Stefan, sa o confuzioneze si mai mult dar nimic.

Ca si cum ceea ce se intamplase cu Damon sezonul trecut parca nici n-a fost. In alta scena vedem cum Caroline si Rebekah sunt intr-un furgon, rapite de noua secta “anti-vampiri” din oras, numai ca, surpriza!!! Tyler/Klaus (Michael Trevino/Joseph Morgan) vine in ajutor, si si mai scandalos, nu o salveaza cum ne-am astepta pe draguta lui surioara, ci o ia pe Caroline, spunandu-i Rebekhai sa ii tina “ocupati” pe rapitorii lor. Nu-i asa ca v-ati dori un asa frate? Dar de unde sa stim noi ca planul lui Klaus era defapt sa o seduca pe tanara si naiva Caroline prin padure, unde insasi ea insista in a avea “hot hybrid sex”. Doar ca Klaus, (nu stiu daca a fost intentionat sau nu) alege sa o cheme “love”, cum obisnuieste doar el sa ii spuna, si Caroline isi da seama ca iubitul ei e defapt posedat de un vampir original malefic. Si-a luat o palma pentru asta, dar asta presupune galanteria, asa e domnilor? Uneori mai luati si o palma!  Ei bine, in alte stiri aflam ca Bonnie a fost o fetita cam obraznica.

Aparent ea a decis ca magia obisnuita nu este destul pentru ea, si a patruns in intunecata magie neagra. Prima oara cand a folosit o asemenea putere a fost cand i-a oprit inima lui Jeremy pentru a-l “seca” pe Klaus (episodul 21 “Before sunset” sezonul 3), iar acum, pentru a o salva pe Elena, trebuie sa isi opreasca propria inima din a bate sa gaseasca sufletul Elenei si sa-l aduca inapoi proprietarei, doar ca planul ei a esuat, intrucat a impiedicat-o nimeni alta decat iubita sa bunica din morti. Se pare ca a cam suparat pe vrajitoarele moarte si nu mai are voie sa se joace cu magia neagra. Ups! Ce sa mai spunem ca si Klaus s-a gasit exact in acel moment sa vrea sa se intoarca in corpul lui, cand Bonnie nu mai avea putere. Degeaba ii explici tu unui vampir original rasfatat ca acum nu se poate ceva, caci gandirea lui va fi “se poate daca vrei”, asa ca pentru a o “motiva” pe Bonnie, ameninta ca ii va smulge inima din piept lui Tyler si asa Bonnie accepta sa faca vraja cu magie intunecata. Problema este ca oarecum toata vina ca nu a ascultat sa nu se mai joace cu “focul”, a cazut pe bunica ei, si nu prea stim ce anume s-a intamplat cu ea. Dar judecand dupa imagini, nu ceva prea bun. In final, ii avem pe Stefan, Elena si Rebekah, toti pusi in custi. La propriu. Doar ca timpul se scurge rapid, verbina e in aer si nu pot fugi de acolo, iar timpul Elenei cam vine, si avand in vedere ca e inchisa intr-o celula si nu s-a hranit cu sange uman, singura ei optiune va fi sa moara. Da… “optiune”. In ultimele ei clipe totusi, ii spune lui Stefan ca ea il iubeste pe el, ca inainte sa moara ea se intorcea la el, si ca in final, Stefan ar fi fost alegerea ei definitiva. Aceasta scena a atins oarecum latura emotionala a Rebekhai, si asa a incercat sa o ajute pe Elena ucigand, cu ajutorul lui Stefan, gardianul lor din consiliu. Elena asadar, se hraneste si devine vampir oficial.

Aparent nerabdatoare de asi arata coltii deja din primul episod al sezonului, il ataca pe Damon care incerca sa il omoare pe Matt (nu prea ii convine faptul ca el e in viata in timp ce Elena a devenit vampir).  Pe la sfarsitul episodului vedem o scena dintre Damon si Elena, in care Elena il intreaba de ce nu i-a spus ca el a fost defapt fratele Salvatore pe care l-a intalnit prima oara, iar raspunsul lui Damon a fost “Ar fi contat?” si ca de obicei, Elena nu a spus nimic. Aparent ea e foarte enervata ca el nu ii respecta deciziile ( si scuzati-ma, il cam inteleg, orice decizie facuta de ea e un dezastru colosal ). In orice caz, aparent s-a distrus si relatia Klaus-Rebekah, cand surioara originala s-a suparat atat de mult pe Klaus ca nu a salvat-o pe ea, incat a spart pungile cu sangele colectat de la Elena, iar fratele ei, i-a spus atunci ca de acum ea “nu mai e familia lui, nu mai e sora lui,  nu mai conteaza nimic pentru el” si BAM!! Ii rupe gatul! Auch, fie fizic cat si emotional.

Vedem apoi pe cuplul Stelena pe acoperisul casei, unde Stefan ii explica, cat de groaznic si greu va fi drumul pentru a fi un vampir (nu-i asa ca va place optimismul lui?), iar Elena e sigura ca vor reusi sa supravietuiasca, totusi, cum au facut-o dintotdeauna. Isi schimba un sarut dragastos apoi, pentru a clarifica oficial ca sunt iarasi impreuna (condoleante pentru fanii Delena!). Siiii se incheie episodul cu intreg consiliul reunit la cerinta parintelui Young care a umplut o camera plina de gas, mormaind ceva despre faptul ca vor fi in stare sa treaca “portile” si vor fi “reuniti in eternitate”. Apoi scoate o bricheta si sar cu totii in aer. Ce filosofic. Uau. Nu ma asteptam la asta. Ceea ce e cert e ca The Vampire Diaries s-a intors!

Ceea ce inseamna ca saptamanile mele au sens din nou. Acum nu stiu voi, dar mi se pare ca producatorii au racit prea dintrodata relatia dintre Damon si Elena, adica in sezonul 3 se giugiuleau nestingheriti si aveau momentele alea pline de fiori, iar acum… gheata! Nimic n-a fost. Si inca un lucru cert e ca Damon iarasi a fost ranit. Nu inteleg ce au cu el de nu il lasa sa fie o data cu o fata care sa nu… moara! In fine, speram la mai bine pentru el! Va pup si stay tuned!